
ACİL VE AFETLERDE SAĞLIK HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
1-ŞUBE TANIMI
663
Sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararname 02 Kasım 2011 tarihinde yayımlanarak
yürürlüğe girmiştir. Bu kapsamda Sağlık Bakanlığı Merkez ve Taşra
Teşkilatı ile Bağlı Kuruluşları yeniden yapılandırılmıştır. Sağlık
Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarının teşkilat, görev, yetki ve
sorumluluklarının düzenlenmesi ile ilgili yönerge gereği, şube
müdürlükleri birim adları ve görev tanımları belirlenmiştir.
a) Görevlerimiz
1. Hastane öncesi acil sağlık hizmetleri alanında il genelinde sağlık hizmetlerini planlamak ve yürütmek.
2.
Hastane öncesi acil sağlık hizmetlerine ait birimleri kurmak ve
işletmek, gerektiğinde hastane acil servisleri ile entegre etmek, ilgili
birimlerin faaliyetlerini izlemek, değerlendirmek, hasta nakil ve sevk
koordinasyonunu sağlamak.
3. Kara ambulanslarının Bakanlığın izni doğrultusunda temin, tahsis, sevk ve idaresini sağlamak.
4.
İl içinde meydana gelen afetlerde ve acil durumlardaki acil sağlık
hizmetlerini ilgili tüm taraflarla işbirliği ve koordinasyon içinde
sağlamak.
5.
Yurtdışında meydana gelen afetlerde ve acil durumlarda Bakanlığın
talimatı doğrultusunda ulusal ve uluslararası kuruluşlar ve sivil toplum
örgütleri ile işbirliği içinde sağlık ve insanî yardım faaliyetlerine
katılmak.
6.
Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda ihtiyaç duyulacak haberleşme, ilaç,
tıbbî ve teknik malzemelere yönelik planlama, tedarik, dağıtım ve
depolama faaliyetlerini yürütmek.
7. Toplumun ilkyardım bilgi ve becerisinin geliştirilmesi amacıyla gerekli eğitim faaliyetlerini planlamak ve yürütmek.
8.
Görev ve sorumluluk alanı ile ilgili personelin yetiştirilmesi için
ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği içinde eğitim programı hazırlamak
ve uygulamak.
9. Bakanlığın izni ile tatbikat organizasyonları yapmak, ulusal ve uluslararası tatbikatlara katılmak.
10. Hastane acil servisleri ile 112 acil sağlık hizmetlerinin entegre çalışmalarını koordine etmek, denetlemek.
11. Afetlerde sunulacak sağlık hizmetlerini planlamak ve yürütmek.
12.
Hastanelerin afet planlarını hazırlamasına yönelik eğitim ve
koordinasyonu sağlamak ve hastane afet planlarının uygulanmasını
denetlemek.
13.
Meydana gelen afetlerde; tıbbî kurtarma ve sağlık hizmetlerini ilgili
tüm taraflarla işbirliği ve koordinasyon içinde sağlamak.
14.
Afetlerde ulusal ve uluslararası kuruluşlar ve sivil toplum örgütleri
ile işbirliğiiçinde sağlık ve insanî yardım faaliyetlerine katılmak.
15.
Afetlerde sağlık hizmetlerinin sunumunda ihtiyaç duyulacak haberleşme,
ilaç, tıbbî ve teknik malzemelere yönelik planlama, tedarik, dağıtım ve
depolama faaliyetlerini yürütmek.
16.
Tehlikeli kimyasal ve biyolojik maddelere bağlı sağlık tehditlerine
yönelik hazırlık ve cevap geliştirilmesi amacıyla gerekli organizasyonu
sağlamak.
17.
Görev ve sorumluluk alanı ile ilgili personelin yetiştirilmesi için
ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği içinde eğitim programı hazırlamak
ve uygulamak.
18. Bakanlığın izni ile tatbikat organizasyonları yapmak, ulusal ve uluslararası tatbikatlara katılmak.
19. Görev alanına giren konularda gereken denetlemeleri yapmak.
20. İl Müdürü tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
b) Şube Yapısı
İl Sağlık Md. Yrd.
Şube Müdürü :
Şube Çalışanları :
Dr. Evrim CANLI
Dr. Selma ŞENER
Ebe Yasemin GÖÇER
Sağ. Mem. Erol KETENCİ(U.M.K.E. Sorumlusu)
Hemşire Gönül ÇELİK
A.T.T. Pınar ÇİÇEK
V.H.K.İ Kadir İŞLEK
Memur Rasim ARSLAN
Söz.Per. Saniye SIRALI
Söz. Per. Emine ERGÜL
Afet Birim Sorumlusu Dr.Hamit IŞIKALP
İl Ambulas Servisi Başhekimi :
Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonları : 29 Adet
c) Kadro Ve Personel Durumu
Mevcut durumda;
3 Tabip, 1 Hemşire, 1 Ebe, 1 Acil Tıp Teknisyeni, 1 Sağlık Memuru, 1 V.H.K.İ, 1 Memur, 2 Sözleşmeli Personelden oluşmaktadır.
Şubemize
bağlı olarak çalışmakta olan İl Ambulans Servisi Başhekimliğimiz
bünyesinde görev yapan toplam 299 sağlık personelimiz ve 51 sürücümüzle
365 gün, 24 saat aralıksız olarak Acil Sağlık Hizmeti verilmektedir. 1
Komuta Kontrol Merkezimiz, 27 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonumuz ve
olağan dışı durumlarda görev yapabilecek 106 UMKE üyemizle; İlimiz
bünyesindeki Acil Sağlık Hizmetleri Organizasyonu sağlanmaktadır.
İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ PERSONEL DAĞILIM CETVELİ
| DOKTOR | AABT | ATT | ŞOFÖR | HEMŞİRE | HİZMETLİ |
BAŞHEKİMLİK | 0 | 0 | 11 | 4 | 1 | 2 |
KKM | 8+4 | 3 | 28 | 0 | 0 | 1 |
SÜLEYMANPAŞA 1 NOLU ASHİ | 4 | 0 | 5 | 3 | 0 | 0 |
SÜLEYMANPAŞA 2 NOLU ASHİ | 1 | 0 | 5 | 3 | 0 | 0 |
SÜLEYMANPAŞA 3 NOLU ASHİ | 0 | 3 | 5 | 2 | 1 | 0 |
SÜLEYMANPAŞA 4 NOLU ASHİ | 0 | 4 | 7 | 1 | 0 | 0 |
SÜLEYMANPAŞA 5 NOLU ASHİ | 0 | 3 | 5 | 4 | 0 | 0 |
SÜLEYMANPAŞA 6 NOLU ASHİ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SÜLEYMANPAŞA 7 NOLU ASHİ | 0 | 5 | 6 | 0 | 0 | 0 |
ÇORLU 1 NOLU ASHİ | 2 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
ÇORLU 2 NOLU ASHİ | 0 | 3 | 5 | 4 | 0 | 0 |
ÇORLU 3 NOLU ASHİ | 0 | 3 | 7 | 1 | 0 | 0 |
ÇORLU 4 NOLU ASHİ | 0 | 4 | 6 | 0 | 0 | 0 |
ÇORLU 5 NOLU ASHİ | 4 | 0 | 6 | 0 | 0 | 0 |
ÇORLU 6 NOLU ASHİ | 0 | 3 | 9 | 0 | 0 | 0 |
ERGENE 1 NOLU ASHİ | 0 | 4 | 8 | 0 | 0 | 0 |
ERGENE 2 NOLU ASHİ | 0 | 4 | 6 | 0 | 0 | 0 |
ÇERKEZKÖY 1 NOLU ASHİ | 3 | 0 | 10 | 2 | 0 | 0 |
ÇERKEZKÖY 2 NOLU ASHİ | 0 | 4 | 8 | 0 | 0 | 0 |
ÇERKEZKÖY 3 NOLU ASHİ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
ÇERKEZKÖY 5 NOLU ASHİ | 0 | 6 | 8 | 2 | 0 | 0 |
KAPAKLI 1 NOLU ASHİ | 0 | 3 | 6 | 4 | 0 | 0 |
KAPAKLI 2 NOLU ASHİ | 0 | 4 | 2 | 4 | 0 | 0 |
SARAY 1 NOLU ASHİ | 0 | 2 | 7 | 2 | 0 | 0 |
MURATLI 1 NOLU ASHİ | 0 | 2 | 7 | 4 | 0 | 0 |
HAYRABOLU 1 NOLU ASHİ | 0 | 1 | 6 | 4 | 0 | 0 |
MARMARAEREĞLİSİ 1 NOLU ASHİ | 0 | 2 | 7 | 1 | 0 | 0 |
MALKARA 1 NOLU ASHİ | 0 | 2 | 11 | 2 | 0 | 1 |
MALKARA 2 NOLU ASHİ | DEVL. | HAS. | DEV | HAS. | DEVL. | HAS. |
ŞARKÖY 1 NOLU ASHİ | DEVL. | HAS. | DEV | HAS. | DEVL. | HAS. |
ŞARKÖY 2 NOLU ASHİ | 0 | 1 | 7 | 2 | 0 | 0 |
TOPLAM | 26 | 68 | 203 | 51 | 2 | 4 |
d) Şubemize bağlı hizmet binaları
İl
Ambulans Servisi Başhekimliği ve 112 Komuta Kontrol Merkezimiz aynı bina
içerisinde hizmet vermektedir. Merkez(Süleymanpaşa) ve İlçelerimizde
bulunan 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarımız ile 24 saat
süresince hizmet verilmektedir.Ayrıca İl Ambulans Servisi Başhekimliği hizmet binası dışında, 1 adet de afet deposu binamız bulunmaktadır.
e) Lojistik
Yoğun
Bakım(Obez) ve zorlu iklim şartlarında kullanılmak üzere donatılmış Kar
Paletli Ambulaslarımızın da dahil olduğu toplam 49 adet Ambulansımız ile
İlimizin Acil Sağlık Hizmetleri sağlanmaktadır. Ayrıca olağan dışı
durumlarda ildeki tüm ambulanslar acil sağlık hizmeti verilmesi amacıyla
göreve dahil edilmektedir.
Afetlerde kullanılmak üzere Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi kurtarma aracı : 2 adet.
Afetlerde kullanılmak üzere afet deposunda bulunan kişisel koruyucular ve tıbbi malzemeler, teçhizat durumu:
Mobil jeneratörlü ışık kulesi, seyyar
jeneratör, tünel çadır, dome çadır, kare çadır,U.M.K.E. acil müdahale
çantası, yeter miktarda tıbbi malzeme, teçhizat.
ASKOM/AFET HİZMETLERİ
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon
Komisyonu Toplantısı(ASKOM) : İlimiz genelindeki tüm hastanelerin acil
servisleri ile İl Ambulans Servisi arasındaki koordinasyon ve hizmet
standartlarını belirlemek üzere hastanelerde oluşturulan Hasta Sevk
Değerlendirme ve Denetleme Komisyonunlarınca her ay düzenli olarak hasta
sevkleri değerlendirilerek Müdürlüğümüze gönderilmekte, şubemize
bildirimi yapılan konular tarafımızca değerlendirilerek sistem
içerisinde düzeltilmesi düşünülen hususları düzenleme ve uygunsuz
sevklerin önüne geçilmesi amacıyla her ay düzenli olarak "Hasta Sevk
Denetleme ve Değerlendirme Toplantısı" ve Acil Sağlık Hizmetleri
Koordinasyon Komisyonu Toplantısı yapılmaktadır.
İL SAĞLIK AFET PLANI
Bakanlığımızca
oluşturulan İl Sağlık Afet Planı Kılavuzu(İL-SAP) kapsamında İlimiz
Sağlık Afet planının hazırlanması için paydaş kurumlarla Şubemiz
koordinasyonunda periyodik toplantılar yapılmakta olup, hazırlanan
planların Ulusal Afet Planına entegrasyonu sağlanmaktadır.
HASTANE AFET PLANI
İL-SAP(İl Sağlık Afet Planı)
bünyesinde hastaneler tarafından hazırlanan hastane afet planları
güncellenerek şubemize gönderilmektedir. Gönderilen planların İL-SAP' a
uyumlu olması ve afet planlarının standart hale getirilmesi amacıyla,
afet planları dosyalarının incelenmesi, hastane afet planı masa başı ve
uygulama tatbikatlarının denetlenmesi Şubemiz tarafından koordine
edilmektedir.
TAHLİYE PLANI
İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü(AFAD)
tarafından kurumlardan talep edilen "Tahliye Planları" nın güncellenerek
teslim edilmesi ve düzenli tahliye tatbikatının yapılması Şubemiz
tarafından koordine edilmektedir.


