overlay

E-İmza Başvuruları Nasıl Yapılır?

Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) yani Elektronik İmza (E-imza) başvuruları https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go web adresi üzerinden 3 yıllık olarak yapılmaktadır.

-İlk defa başvuru yapılıyor ise belirtilen adresten giriş yapılıp başvuru formunda istenen bilgiler doldurulduktan sonra başvuru formunun çıktısının alınarak ıslak imzalı halinin Tekirdağ İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Bilgi Sistemleri birimine gönderilmesi gerekmektedir. 

-E-imza kullanım süresi bitmek üzere ise belirtilen adresten giriş yapılıp başvuru formunda istenen bilgiler doldurulduktan sonra mümkünse e-imzalı veya e-onaylı başvuru yapılması gerekmektedir. E-imzalı/e-onaylı başvurular için çıktı alınmadığından e-imza temin süreci kısalmaktadır. E-imza kullanım süresi bitmiş ise veya teknik nedenlerle e-imzalı/e-onaylı başvuru yapılamıyor ise ıslak imzalı olarak başvuru yapıldıktan sonra başvuru formunun çıktısının alınarak ıslak imzalı halinin Tekirdağ İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Bilgi Sistemleri birimine gönderilmesi gerekmektedir.

- Aile Hekimleri için (Türkiye Halk Sağlığı Kurumunun 27/06/2016 tarihli ve 64395869-622.02-E.2181 Sayılı yazısında belirtildiği gibi üzere) yukarıda belirtildiği gibi e-imza başvurusu yapıldıktan sonra ayrıca e-imza ücret ödemesi yapılması gerekmektedir. İlk defa başvuru yapılıyor ise 3 Yıllık Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) Ücreti ve Mini Kart Okuyucu Ücreti ödenmesi, Yenileme başvurusu yapılıyor ise yalnızca 3 Yıllık Nitelikli Elektronik Sertifika ücretinin aşağıda belirtilen Tekirdağ İl Sağlık Müdürlüğü hesabına açıklama kısmında "Ad-SOYAD-TC- NES Ücreti" olacak şekilde yatırılması ve dekontun tekirdag.sbs@saglik.gov.tr mail adresine gönderilmesi gerekmektedir. Dekontu gönderilmeyen hiçbir aile hekimi e-imza başvurusu onaylanmayacaktır.

-Elektronik İmzanın kaybolması, çalınması gibi durumlarda öncelikle olarak 444 55 76 Nolu KamuSM Müşteri Hizmetleri Hattını arayarak mevcut sertifikanızı mutlaka iptal ettiriniz. Ardından 0282 258 22 58-8801/8804/8846 nolu telefon numaralarından Tekirdağ İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi e-imza yetkilileri ile görüşme yaparak başvuru işlemlerinizi başlatınız. Ödeme işlemi bu maddede tüm hekimler için geçerli olup, Sağlık Müdürlüğünce işlemler başlatılmadan kesinlikle ödeme yapmayınız. Kayıp/Çalıntı/Donanım arızası gibi durumlarda ödemeler Sağlık Müdürlüğü Banka Hesabına değil ilgili ücret KamuSM hesabına, başvuru işlemlerinden sonra tarafınıza borç çıkartılarak gerçekleştirilecektir. https://sanalpos.kamusm.gov.tr/index.xhtml adresinden borç sorgulama ve ödeme yapabilirsiniz.

- Yalnızca Kart Okuyucu talebi olması durumunda https://ebasvuru.kamusm.gov.tr/kartokuyucu adresinden kart okuyucu başvurusu yapılması ve https://sanalpos.kamusm.gov.tr/index.xhtml adresinden borç sorgulama ve ödemesi yapılması durumunda KamuSM tarafından adınıza mini kart okuyucu temin edilecektir.




HALKBANK

TEKİRDAĞ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
TR640001200930400005000016


Ücret Tarifesi:
http://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/urunler/nitelikli_elektronik_sertifika/fiyatlandirma.jsp


1 Ocak 2021 tarihinden itibaren fiyat listesi güncellenmiştir.